Tak jako předchozí ročníky, i letošní Kočí v Chotči zná své téma. Letos jím budou Ukolíbánky. Budou pro malé. Budou pro velké. Budou pro malé a velké dohromady.
18.00 BÉBÉ LUNE _ ÓD
19.00 UKOLÍBÁNKY
20.00 BÁRA ZMEKOVÁ
22.00 URGOB
POEZIE NA HNOJI
10.30 iOTESÁNEK_DIVADLOb
12.30 JAN PUDLÁK
13.00 MONIKA TINTĚROVÁ
13.30 PARENT FRIENDLY CULTURE
14.00 DIVADLO BĚLEČ
15.00 PLUME _ LE CABARET NOMADE
15.30 LUCIE DLABOLOVÁ
16.30 PLUME _ LE CABARET NOMADE
17.00 MUŽI MÉHO ŽIVOTA_ DIVADLO POCHLAPENÍ
19.00 UKOLÍBÁNKY
20.00 VÁCLAV HAVELKA (sólo)
21:30 SEVERNÍ NÁSTUPIŠTĚ
... a taky batolecí zázemí, dobrý oběd i večeře, dílny a ještě něco domlouváme. Hledáme dobrovolníky nejen na hlídání dětí. Přihlaš se!
BÉBÉ LUNE_ÓD
Zahajující koncert festivalu na dvoře hostince. více ▽
„Když jsem po 30 letech znovu slyšela ukolébavku, kterou mi jako malé zpívala moje máma, dostala jsem husí kůži. Uvědomila jsem si, jak hluboko se může do duše otisknout taková malá věc, jako je písnička. A to je to, čím mě život tak okouzluje,“ popisuje Ód.
Album Béle Lune představuje v citlivém podání zpěvačky a instrumentalistky Ód ukolébavky z Francie, České republiky, Slovenska, Polska, Holandska, Finska, Švédska, Rumunska, Kanady, Mexika, Mongolska, Alžírska, Indie, Guadeloupe a Tanzanie.
Ód, vlastním jménem Aude Stulírová Martin, je Francouzka, od roku 2011 žije v Brně. Založila kapelu Šarivary a divadelní spolek Le Cabaret Nomade, skládá hudbu k divadelním představením a šest let pracovala jako dramaturgyně festivalu Bonjour Brno. Bébé Lune je její druhé album.
BÁRA ZMEKOVÁ
Soul trip u klavíru na dvoře více ▽
Skladatelka a zpěvačka pohybující se ve svých písních s autorskými českými texty mezi jazzem, folkem, klasickou hudbou a jemnou elektronikou. Křehkost a naléhavost odlehčuje humorem a nadhledem a klavírní hru střídá se syntezátory. Posluchači její koncerty označují jako “soul trip” nebo “poezii v hudbě”.
iOTESÁNEK_DIVADLOb
Představení pro děti o známém nenasytovi. Na hřišti. více ▽
Na motivy klasické pohádky, jen Otesánek je trošku...jiný. Je to totiž robot. Zpočátku roztomilý pomocník v domácnosti, postupem času ale...
Hrajeme s originálními dřevěnými marionetkami, zvukovými efekty a nadhledem.
Hrají : René Krupanský, Radek Beran
Scénář : Tomáš Procházka a Divadlo b
Výprava a loutky : Robert Smolík
Hudba : René Krupanský
Režie : Divadlo b
URGOB
Koncert veselých, svatebních i tanečních písní z východu. více ▽
Urgob je původní sestava kapely Der Šenster Gob z Prahy hrající zejména židovské, ale také ukrajinské či kavkazské písně.
Urgob má za sebou koncerty i pouliční vystupování v mnoha státech Evropy (CS, DE, FR, SWE, AT,...) a vstřebává hudební inspiraci od přátel žijících po celé zeměkouli. Přijďte si živelnou směs těchto inspirací poslechnout!
Příčná flétna: Jiří Bauer
Akordeon: Vojtěch Vasko
Kontrabas: Jan Vítů
VÁCLAV HAVELKA
Cross over folk meditation v kostele více ▽
Hudebník, písničkář a aktivista. Jeho kmenovým projektem je kapela Please The Trees, kterou založil společně se členy táborských post-rockerů Some Other Place v roce 2005. Svou čtvrtou desku natočili při turné po USA v Detroitu a vedle nominací na hudební ceny Vinyla a žánrové Anděly, získala deska cenu hudební kritiky APOLLO 2015 za nejlepší album. Please The Trees jsou jednou z mála kapel, kterým se od vydání debutu v roce 2007 podařilo udržet vysokou laťku i společenskou angažovanost.
To platí i o ostatních projektech, které Havelka iniciuje. Mezi nedávné patří projekt Krajiny budoucnosti / Future landscapes, který zkoumá skrze zvuk vliv člověka na klimatické změny.
Na podzim roku 2024 realizoval projekt s názvem Sonic Herbalism, jehož členy jsou zahraniční hudebníci i syn Šimon Havelka, a jehož tématem jsou léčivé rostliny a jejich schopnost přirozeného přírodního léčení chorob a nemocí.
PLUME_LE CABARET NOMADE
Loutková báseň na půdě hospody více ▽
Loutková báseň divadelního kolektivu Le Cabaret Nomade. Plume je osobní výpovědí performerky Aude Stulírové Martin o křehkosti a síle zrození. Rozhovor matky se vším, čím si její tělo a ona sama prochází v této nové, dosud neobjevené zodpovědnosti.
Koncept, performance: Aude Stulírová Martin
Scénografie, výroba, světlo, technická podpora: Drahomír Stulír
Dramaturgie: Paulína Petáková
Loutky: Katanari
Hudba: Jono Heyes
Choreografie: Marie Svobodová
MONIKA TINTĚROVÁ
Básnířka, matka více ▽
Vystudovala hebrejštinu, blízkovýchodní studia, autorské herectví, pracovala v rádiu. To je teď ale všechno vedlejší, protože v současné době pracuje na plný úvazek jako matka, píše v minutách dětského spánku, pokud zrovna nemusí utírat jídlo pod dětskou stoličkou.
Ráda peče a jí buchty, sbírá byliny a nosí své dítě na zádech.
Debutovala básnickou sbírkou Starý paní mají v ústech porcelán (Dobrý důvod, 2023). Chtěla by dokončit povídkový debut, ale zatím publikuje jen básnické miniatury dne na Instagramu pod profilem # poetnika.
MUŽI MÉHO ŽIVOTA_Pochlapení
Divadelní kabaret na prknech Chotečského divadla více ▽
"Doprdele, nehejbej těma nohama. Mluv nebo ser písmenka. Z té housky čouhá salám! Nesmíš jet dlouho rovně nebo skončíš v hovně.O všem se dá v klidu diskutovat. Co tě nezabije, to tě posílí. … "
Muži našich životů. Tátové, děda, bratr…
Už tu s námi nejsou. Co nám odkázali? A co si s tou pozůstalostí máme počít my, ženy jejich života?
Bílková, Fendrychová, Huláková a Malaníková zvou na dokumentární kabaret s tombolou. Vyhrát (muže) může každý!
Divadlo BĚLEČ
Premiéra na prknech, která znamenají Choteč více ▽
“Sami jsme zvědaví, co nám vznikne. Loni to byla irska pohádka o Teigu O ‘Kanovi, který dostal od skřítků za úkol pohřbít mrtvolu, ale na žádném hřbitově nebylo místo. Co si letos vybereme zatím nevíme, ale budeme hrát děti i mámy dohromady.” píše Olga Cieslarová, která jede se svýmy dětmi a dalšíma mámama na týdenní soustředění do Bělče. V Chotči se uskuteční premiéra.
JENDA PUDLÁK
Dessert jazz jako citrónová zmrzlina více ▽
Jan Pudlák je pražský klavírista, improvizátor, jazzman a člen mnoha hudebních uskupení. Se svou sestrou, kontrabasistkou Klárou Pudlákovou založili trio Pudlax a septet Uthando, s nimiž vydali několik alb. Stylový rozptyl Jana Pudláka je velmi široký, což dokáže nabídnout publiku ve své sólové hře prezentující rag time, stride piano, swing, bebop, vybrané kusy z vážné hudby a pak divoké atonální otevřené improvizace i meditativní ambientní plochy.
LUCIE DLABOLOVÁ band
Zpívá zpívá o stesku, vykořeněnosti, pomíjivosti i snění více ▽
Podvratný humor, kabaretní melodie, mollová melancholie samozřejmá jako dech. Divoká zemitost, šumění zahrad, radost i tesknota. Zhudebňuje vlastní texty i básně jiných autorů - Jána Sedala, Dory Kaprálové, Hanky Voříškové, Štěpána Rusína. Zahraje i pár písniček svého táty, Jiřího Bulise. Křehce, intimně s občasnými drzými i divokými akcenty.
SEVERNÍ NÁSTUPIŠTĚ
Country-folk z Prahy více ▽
Severní nástupiště je česká country-folková hudební skupina z Prahy. Má devět členů s rozličným nástrojovým obsazením (kytara, akordeon, banjo, valcha,...) a většina členů rovněž zpívá. Ve své hudbě propojují trampskou atmosféru s městským prostředím. Kromě autorské tvorby tvoří i covery, např. skupin Hoboes Burries nebo Leonarda Cohena.
PARENT FRIENDLY CULTURE
Co znamená vytvářet inkluzivní kulturní prostředí pro rodiče malých dětí? více ▽
Parent-Friendly Culture je platforma zastřešená pražským Studiem ALTA usilující od roku 2023 o zpřístupňování kulturních institucí pro rodiče malých děti. Vychází z dlouhodobé spolupráce umělkyně a aktivistky Mariky Smrekové, kurátora Petra Dlouhého, týmu Studia ALTA a dalších zapojených institucí (Alfred ve Dvoře, Kafkárna - centrum pro umění a ekologii, Institut úzkosti a další). Na jejím začátku jsme si položili následující otázky: Kam zmizeli všichni ti, kteří před tím, než se stali rodiči, tvořili nedílnou součást našeho publika? Existuje nějaký způsob, jak je přivést zpět? Co musíme udělat, abychom rodičům umožnili být opět součástí naší divácké komunity? Jaké jsou bariéry současného umění, které některým lidem brání k přístupu ke kultuře? A co to má společného s celou společností a se způsoby, jakými se vztahujeme k dětem ve veřejném prostoru? Týká se Parent-Friendly Culture jen rodičů a jejich dětí nebo nás všech?
V rámci workshopu provede Marika Smreková všechny přítomné celým svým výzkumem a představí fungování platformy. Podělí se o svůj pohled na potřebu zvážit nástroje přístupnosti pro rodiče, praktické tipy, jak prolomit bariéru, která mnoha rodičům brání v účasti na kulturních akcích, a bude se zabývat přínosem tvorby mezigeneračních prostorů pro dospělé, děti, rodiče i těch, které děti nemají.
Workshop je určený rodičům, kteří mají zájem o aktivní účast na kulturním dění, lidem se zájmem prozkoumat přínosy vícegeračních setkání i kulturním a uměleckým pracovníkům. Na workshop jsou srdečně zvány děti všech věkových kategorií.
MARIKA SMREKOVÁ je slovenská umělkyně žijící v Praze, režisérka, dramaturgyně a performerka. Vystudovala divadelní režii na brněnské JAMU, kde v současné době dokončuje doktorské studium. Ve své disertační práci reflektuje svůj umělecký výzkum participativních forem performativního umění v rámci komunitního festivalu UM UM ve Staré Ľubovni, který deset let (2012-2021) organizovala a kurátorovala.